Eizoshop heeft een actie betreffende
Eizo FlexScan EV2333WH-BK voor €269.
Het is een Full-HD (1920x1080), 23-inch monitor met een S-PVA-paneel.
Verdere specificaties.
Zoals sommigen zich misschien herinneren, heb ik die monitor kort gehad, een jaar of 2 terug, maar teruggestuurd vanwege een zoem in de transformator; ik weet niet of dat een exemplarisch probleem was, of een probleem met de serie.
Het lijkt erop dat deze serie monitoren eruit gaat; Eizo komt meestal elke 3 jaar ofzo met een nieuwe monitor per serie op de proppen. Er staat in elk geval al een nieuwe EV2335 met een IPS-paneel op de Nederlandse Eizo-site.
Het is een van de weinige monitoren die tegenwoordig *niet* gebruik maakt van AdobeRGB, waardoor kleuren er ook nog goed uit zien buiten niet-gecalibreerde programma's als Photoshop. AdobeRGB-monitoren vertonen knallend groen en rood in niet-gekalibreerde omgevingen, een van de redenen waarom mensen die niet 100% van de tijd in Photoshop zitten, een dergelijke monitor vaak juist niet willen hebben. Deze Eizo met zijn standaard sRGB-kleurenbereik is dan een goede keuze.
Als je er een kunt krijgen die niet zoemt (of hier geen hinder van ondervindt), dan is het inderdaad een klapper voor die prijs. Ik blijf nog even op mijn huidige monitor zitten. Ik ben er nog niet over uit of ik fatsoenlijk kan werken met monitoren groter dan 19 inch. (Misschien nog even snel een 1932SH halen en mijn monitor als reserve wegzetten....)