waardering: 0 :: stemmen: 0
waardering: 2.5 :: stemmen: 2
waardering: 3.9 :: stemmen: 9
waardering: 1.7 :: stemmen: 3
waardering: 2.8 :: stemmen: 6
waardering: 2.7 :: stemmen: 10
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nikon vraagje  (gelezen 1750 keer)
Jacqie
Lid

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
« Gepost op: 01-08-2011 08:59 »

Nee lieve mensen, ik ben niet overgestapt naar Nikon, maar ik heb een vraagje voor vrienden van mij Knipoog

Zij hebben nu een D80, maar die is jammergenoeg overleden.
Nu willen ze weer een nieuwe Nikon, maar kunnen niet kiezen tussen de D90 en de D5100

Welke zouden jullie ze aanraden en waarom?
Ze lijken heel veel op elkaar als ik het goed gezien heb...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid? <br />Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen
Flippie
Lid

Geslacht: Man

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 01-08-2011 09:09 »

Dat is best wel een lastige vraag. De prijzen van beide camera's liggen niet zo ver uit elkaar. Dat zou de keuze dus niet hoeven te beinvloeden.

Een argument voor de D90 zou kunnen zijn, zijn bewezen betrouwbaarheid, en wat formaat, menu's en knoppen betreft lijkt deze sterk op de D80, De D90 is eigelijk een upgrade van de D80, hoewel het eigenlijk wel veel meer is. Als je vriend dus geen zin heeft om helemaal opnieuw te moeten gaan wennen aan een nieuwe camera zou dit een argument voor de D90 kunnen zijn.

De D5100 is een camera met de nieuwste sensor en kan 16.miljoen pixels aan. Klinkt allemaal erg mooi, maar de D7000 heeft dat ook, ik heb die camera even gehad en omdat het aantal pixels een stuk hoger ligt, ga je kleine foutjes in je objectieven ook sneller zien. m.a.w. Gebruik je op deze camera budgetobjectieven, loop je de kant sneller foutjes te zien.

Maar een voordeel van deze camera zou kunnen zijn, het kleinere formaat, geringere gewicht en het kantalbare scherm zijn. Hoewel dat laatste ook weer een nadeel kan zijn, want het is best kwetsbaar zo'n kantelbaar schermpje.

Conclusie, het zijn allebei prima camera's met beide hun voor en nadelen. Kortom een gevoelskwestie.

Succes met het maken van de beslissing.

Nikon D800, Nikon 24-120 4.0 VR-II, Tamron AF-S 70-300 VR, Nikon AF Macro 105 VR, Nikon AF 50mm 1.8, Nikon 85mm 1.8, Nikon AF 180, Nikon 35mm 2.0, Nikon 24mm, Nikon SB-900.

Ik ben gestopt met googelen, Mijn vrouw weet het toch altijd beter.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: