waardering: 4.7 :: stemmen: 14
waardering: 3.2 :: stemmen: 6
waardering: 0 :: stemmen: 0
waardering: 4.3 :: stemmen: 3
waardering: 3.4 :: stemmen: 7
waardering: 2.6 :: stemmen: 5
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zeelandbrug  (gelezen 304 keer)
MDevil
Lid

Geslacht: Man

It is I, Leclerc

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 11-01-2012 18:40 »

1)

2)

3)

4)

De woensdag en avond fotograaf...
Ik fotografeer niet te snel, U kijkt te langzaam...
Nu ook met analoge doosjes...
voxan
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 11-01-2012 21:10 »

Mooie serie.
Wat mij betreft start hij meteen met de topper van de serie, kan zo aan de muur!
Mooie lijnen en kleuren!
Nr 2 en 3 vind ik wat minder geslaagd. Niet helemaal symetrisch en niet echt spannend.
Nr. 4 is ook erg mooi, maar mijn voorkeur gaat toch meer naar de eerste.

Shoot...
MDevil
Lid

It is I, Leclerc

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 11-01-2012 21:14 »

Ik wil het juist niet symmetrisch hebben, omdat ik dan aan een verwachtingspatroon ga voldoen  Grijns

In ieder geval bedankt voor de feedback  Duim

Jacktheslipper
Lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 11-01-2012 21:47 »

Even een deurtje intrappen  Glimlach : voor mij voldoe je nog steeds aan een verwachtingspatroon: HDR....  Grijns

Hoewel het hier veel subtieler is dan in je voorgaande series. Dat dan weer wel.

Dat van dat net uit het midden snap ik helemaal maar ik had het net iets meer uit het midden gedaan. Nu komt het 'amateuristisch onoplettend' over. Meer uit het midden komt zelfbewuster over. Denk ik... Knipoog

Had je bij 3 maar een ND filter bij je gehad. Was het water nog vlakker geworden. Is nu ook wel mooi hoor maar ik ben gewoon gecharmeerd van die melkachtige gloed.

Nummer 4 is voor mij de topper uit de serie. Heerlijk helder.

Bij 1 had ik persoonlijk een gebogen lijn in de linkeronderhoek laten beginnen. Het water, de donkere stenen, de kleine vastliggende stenen bedoel ik.

Wie aan een hond begint moet 'm ook afmaken!
MDevil
Lid

It is I, Leclerc

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 11-01-2012 21:55 »

Ach iets meer uit het midden zou zelfbewuster zijn, ik zeg wat een grote BS  Grijns. Dat is jouw persoonlijke visie die niet strookt met de mijne en niet afgedaan kan worden als 'amateuristisch onoplettend'.

Ik had wel een ND filter bij mij, zelfs een variabel filter. Maar ik heb er juist bewust voor gekozen om dat niet overal in hele sterke mate te gebruiken.
« Laatste verandering: 12-01-2012 19:10 door MDevil » Gelogd

DigiLex
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 11-01-2012 22:40 »

Door de tone mapping wel wat aparte/onrealistische kleuren, maar daardoor worden de foto's wel opvallender.

Nrs 2 en 3 vind ik minder geslaagd. Zelf had ik hier denk juist wel iets met symmetrie gedaan. Overigens met een grotere brandpuntafstand alleen het centrale deel van 3 in beeld brengen zou ook een leuk effect geven (verderop lijkt ook nog een vogel te zitten).

Mooist van de serie vind ik #4. De brug is het onderwerp en vormt een mooie lijn.

There's more to the picture than meets the eye
Jacktheslipper
Lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 12-01-2012 08:22 »

Dat 'amateuristisch onoplettend' sloeg zeer zeker niet op jou en/of jouw foto's hoor.  Glimlach Timing in de zin is wat ongelukkig, sorry voor 't misverstand.

Wie aan een hond begint moet 'm ook afmaken!
Nolleos
Lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12-01-2012 10:39 »

Mooie serie van "tone-mapped" foto's. Voor mij is #4 wel het meest geslaagd. Het bewuste a-symmetrische van met name #2 spreekt mij niet zo aan. Foto #3 vind ik niet zo lekker kijken doordat het fundament van de pijler hier niet scherp overkomt ondanks de f16 die je gebruikt lijkt te hebben.

Ton

Canon EOS 50D | Tamron SP AF 17-50 F/2.8 | Canon EF-S 15-85 IS USM | Canon EF 70-300 F4.5-5.6 IS USM | 430EX | Aperture 3 | PSE 8 (Mac) | Mijn website | Mijn Flickr
"If you are not criticized, you may not be doing much."
Rob
Administrator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 12-01-2012 13:39 »

1 en 4 waarvan 4 ik persoonlijk zeg dat is hem helemaal. Mooie kleur, compo strak. Knipoog

Canon 40D/5DMK2 / BG-E2/E6 / Canon EX 550 / Canon EF 50mm F1.4 / Canon EF 100 Macro f2.8 L IS /Canon EF 17-40 f4 L / Canon EF 24-70 f2.8 L / Canon EF 70-200 f2.8 L / Kenko PRO 300 DG 1.4x Extender / Soligor tussenringen (12-/20-/36mm) / Bowens 400 Flitsset
BertL
Lid

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 13-01-2012 08:35 »

Mooie serie, waar je HDR gelukkig subtiel hebt toegepast. Mooie kleuren zo
#4 is ook voor mij de mooiste van het stel. De stenen in de voorgrond en de weglopende lijn van de brug geven mooi diepte. #1 Is ook fraai, maar de voorgrond vind ik wat te nadrukkelijk aanwezig, waardoor het eigenlijke onderwerp, de brug, wat wegvalt.
Als ik #2 en #3 met elkaar vergelijk ga ik vanwege de symetrie toch voor #3. Bij #2 zou ik zelf de boei (?) rechts naast de pilaar hebben weggekloond. Leidt net even te veel af en heeft in de foto gene functie.

Canon 40D + grip | 400D + grip | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 |Canon 70-200 F4L | Tokina 100 F2.8 Macro
Meer van mijn foto 's op Flickr
exhi
Lid

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 18-02-2012 21:51 »

Dit vind ik wel een mooi bewerkte serie van je[mijn smaak natuurlijk]
Lekkere frisse platen waar de laatste het is voor mij. Duim

gr.ron.

Gewoon doorgaan met prutsen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print